Monday, October 3, 2022
Home Educatie&Cultura Povestea autoturismului TRABANT

Povestea autoturismului TRABANT

Cunoscutul constructor auto german, Werner Lang, unul dintre creatorii legendarului Trabant, a decedat luni, la vârsta de 91 de ani. Automobilele Trabant au început să fie lansate în RDG în anii 50. Marca a fost numită așa în cinstea primului satelit, lansat în anul 1957.

TRABANT

Mai pe larg, Trabantul reprezintă, după cum subliniază specialiștii în domeniu, pe de o parte “tovarăș al omului”, iar pe de altă parte amintește de lansarea primului satelit artificial al Pământului – Sputnik, la 4 septembrie 1957, cu puțin înaintea începerii producției.

Celebritate rapidă

Grației faptului că mașina era destul de ieftină, ea a câștigat rapid popularitate. Între anii 1960-1990 au fost lansate în jur de 3 milioane de automobile Trabant, iar marca a căpătat rapid notorietate.

La această mașină se întâlnește pentru prima dată motorul răcit forțat cu aer – un motor în doi timpi cu doi cilindri de 18CP. Mașina folosea o structură de rezistență și podea, făcute din oțel. Motorul, transmisia, direcția și suspensiile față erau montate pe o ramă detașabilă, care putea fi desprinsă prin desfacerea a șase șuruburi, lăsând astfel accesul liber la toate componentele. Principiul de fabricație folosit i-a adus lui P50 reputația de mașină fiabilă, economică și ușor de reparat, cu costuri de întreținere mici.

Caroserie nouă

A fost construit în versiuni berlină, break și van între 1957 și 1962, în aproximativ 132.000 de exemplare. Nevoia crescută de confort a dus la dezvoltarea de noi motoare mai puternice și astfel s-a ajuns în 1962 la P60, cu motor de 600cm3.
În 1964 a apărut o caroserie complet nouă: P601, care menținea același concept de bază, oferind mai mult spațiu interior și pentru bagaje. Specialiștii spun că pentru mulți era frumoasă și a fost menținută până la închiderea producției, în 1991.

Admirație nestinsă
Menținerea aceleiași caroserii a dat impresia că mașina nu a evoluat deloc. De fapt, ea a fost îmbunătățită continuu și în fiecare an au apărut noi schimbări. Astfel a apărut ediția “de lux” în 1966, iar în 1969 apărea o versiune de motor de 600 de cm3 și 26CP.  Spre exemplu, modificările la motor i-au permis să funcționeze cu mai puțin ulei amestecat cu benzină. De-a lungul timpului, multe Trabanturi mai vechi au fost reciclate și reconstruite cu grijă, iar P601 a fost disponibil în trei forme de bază: o berlină, un break și un jeep decapotabil – disponibil atât în variantă civilă cât și cea militară! Tot specialiștii sunt cei care subliniază că această „mașinuță” care a făcut istorie continuă să aibă fani a căror admirație pentru Trabant este departe de a se fi stins.

George NEGREA

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular

Eminem – Stronger Than I Was

We woke reasonably late following the feast and free flowing wine the night before. After gathering ourselves and our packs, we...

Dj Dark – Chill Vibes

We woke reasonably late following the feast and free flowing wine the night before. After gathering ourselves and our packs, we...

Leona Lewis – Bleeding Love (Dj Dark & Adrian Funk Remix)

We woke reasonably late following the feast and free flowing wine the night before. After gathering ourselves and our packs, we...

Silicon Valley Guru Affected by the Fulminant Slashed Investments

We woke reasonably late following the feast and free flowing wine the night before. After gathering ourselves and our packs, we...

Recent Comments

Ciprian Marius Pavel Bojan on Sorin Oros: Români, votați P.S.D.!
vidanja să curețe rahatul politic din Carei on UAT Carei refuză satului Ianculești dreptul la Cămin Cultural
nu puneti bete-n roate justitiei, on Baroului Satu Mare au intrat în grevă
catalina on A începul BACU-ul
Balog Radu on Evenimente rutiere
claudia on Evenimente rutiere
lorena on Și-a dat foc
anonim on Evenimente rutiere
Horia Mărieș on Fantoma din castel
un cetatean turmentat on Cu balena în grădină