Monday, October 3, 2022
Home reportaje 84 de ani de la testarea unei mari invenții românești

84 de ani de la testarea unei mari invenții românești

În data de 25 august s-au împlinit 84 de ani de la testarea uneia dintre cele mai mari invenții românești care a avut o contribuție esențială la securitatea aviației mondiale. Cabina catapultabilă a aeronavei, este o versiune timpurie a scaunului ejectabil, brevetată la Paris în 1930, și îi este atribuită românului Anastase Dragomir.

La sfârșitul secolului al XIX-lea și începutul secolului XX, mulți entuziaști ai aviației erau preocupați de construirea avioanelor și de pilotarea lor, însă tânărul Anastase Dragomir s-a numărat printre puținii care și-a îndreptat atenția către una dintre problemele aviației de la acea vreme – siguranța pilotării. Pentru a avea mai multe informații despre ceea ce înseamnă dedesubturile construcției unui aparat de zbor, românul a plecat în Franța, unde a lucrat la mai multe uzine de avioane și unde și-a perfecționat propriul sistem pentru salvarea piloților și a pasagerilor în caz de accidente.

La 3 noiembrie 1928, își înregistrează cererea de brevet „Nouveau systeme de montage des parachutes dans les appareils de locomotion aerienne” (Nou sistem de montare al parașutelor la aparate de locomoție aeriană). Obține, alături de un alt inventator român, Tănase Dobrescu, Brevetul nr. 678566 din 2 aprilie 1930 pentru „cabina catapultabilă”. Aceasta reprezenta „un nou sistem de parașutare din aparatele de locomoție aeriana, fiecare pasager având o parașuta proprie care permite, în momentul critic, eliberarea acestui ansamblu de avion, astfel încât parașuta, împreuna cu pasagerul instalat pe scaun, sa treacă printr-o deschizătura a podelei”. Brevetul prevedea ca acest ansamblu de celula-parașută sa aibă mai multe comenzi, manevrabile de către pilot.

Potrivit premiileinovatiei.ro, românul și-a testat pentru prima dată invenția la data de 25 august 1929 pe aeroportul Paris-Orly, din apropierea Paris-ului, organizând ulterior a o nouă testare pe aeroportul Băneasa, în octombrie 1929. În 1950, Anastase Dragomir a obține un nou brevet pentru „celula parașutata”, care consta în folosirea unui spătar curb de glisare pentru ejectarea cabinelor. În 1959 înregistrează o nouă cerere, care avea ca obiect construirea unui avion de transport echipat cu cabine catapultabile, pentru salvarea pasagerilor (brevet obținut în 1960). Ideea romanului se va concretiza prin apariția scaunul ejectabil la avioanele supersonice militare.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular

Eminem – Stronger Than I Was

We woke reasonably late following the feast and free flowing wine the night before. After gathering ourselves and our packs, we...

Dj Dark – Chill Vibes

We woke reasonably late following the feast and free flowing wine the night before. After gathering ourselves and our packs, we...

Leona Lewis – Bleeding Love (Dj Dark & Adrian Funk Remix)

We woke reasonably late following the feast and free flowing wine the night before. After gathering ourselves and our packs, we...

Silicon Valley Guru Affected by the Fulminant Slashed Investments

We woke reasonably late following the feast and free flowing wine the night before. After gathering ourselves and our packs, we...

Recent Comments

Ciprian Marius Pavel Bojan on Sorin Oros: Români, votați P.S.D.!
vidanja să curețe rahatul politic din Carei on UAT Carei refuză satului Ianculești dreptul la Cămin Cultural
nu puneti bete-n roate justitiei, on Baroului Satu Mare au intrat în grevă
catalina on A începul BACU-ul
Balog Radu on Evenimente rutiere
claudia on Evenimente rutiere
lorena on Și-a dat foc
anonim on Evenimente rutiere
Horia Mărieș on Fantoma din castel
un cetatean turmentat on Cu balena în grădină